Tinderbox vil være med til at binde Odenses erhvervsliv endnu bedre sammen og har i år udvidet VIP-området, så det nu kan rumme 2000 gæster.

”Jo bedre erhvervslederne her i byen kender hinanden, jo lettere har de ved at lave forretninger sammen til gavn for hele byen. Derfor vil vi gerne være erhvervslivets mødested, hvor de med paraderne nede kan sludre, høre musik og skeje ud sammen,” siger Eva Pasgaard, der siden januar i år har været sales & partner manager for Tinderbox.

Fra VIP-områdets terrasse i 1. sals højde kan man i år se begge scener. Foto: Sofie Frank/Tinderbox.

Hun lægger ikke skjul på, at Tinderbox også har et kommercielt sigte med at opgradere VIP-området, men understreger, at folkene bag festivalen siden begyndelsen har haft en ambition om at være med til at styrke det lokale erhvervsliv.

”Tinderbox har brugt de første fire år på at bygge en kvalitetsfestival med en fed atmosfære og god musik op fra grunden. Nu er tiden kommet til, at der skal satses mere systematisk på at inddrage det lokale erhvervsliv,” siger Eva Pasgaard om baggrunden for det nye VIP-område med plads til 2000 gæster.

Den 39-årige odenseaner er cand.merc. i markedsføring fra SDU og har de seneste syv år arbejdet som manager i Brandts Passage, hvor hun kom helt tæt på både detailhandlen i midtbyen, kulturlivet og var en del af de mange erhvervsnetværk i byen.

Eva Pasgaard fra Tinderbox har sat sig for at skabe et VIP-område, som kan tiltrække erhvervsfolk, der ellers ikke går på festival. Foto: Maros/Tinderbox.

”Vi er nok lidt specielle her i Odense, for selv om vi er en storby, så er byen ikke større, end at alle kender hinanden. Hvis det kendskab, erhvervslederne har til hinanden, kan udvikles til egentlige alliancer og partnerskaber, kommer vi som by til at stå rigtigt stærkt. Og det vil vi gerne være rammen om,” siger Eva Pasgaard.

Hun peger på, at en festival med høj musik, øl i kandevis og byger af gin & tonics kan noget, som andre netværk ikke kan.

”Man kommer under huden på hinanden, når man fester sammen. Her er en anden etikette, og vores mandlige gæster i VIP-området kommer altså ikke i deres lyseblå skjorter, men i polo-bluser, korte bukser og sneakers,” siger hun.

VIP-området bliver placeret mellem de de to store scener og med skoven som en integreret del, hvor der bliver sat lyskæder op og placeret loungemøbler. Foto: Tinderbox.

Selv om VIP-området i år er udvidet og blandt andet er blevet udstyret med skyboxe, så er det ikke meningen at skabe en festival i festivalen – kun for de rige.

”Gæsterne i VIP-området er bare glade for, at de har et sted, hvor de med paraderne nede kan mødes med deres kolleger og forretningsforbindelser, spise og drikke lidt, inden de går ud på pladsen. For dem er musikken og festivalstemningen også det bærende,” siger Eva Pasgaard.

Gæsterne i VIP-området er glade for at kunne bruge området som mødested, inden de begiver sig ud på festivalpladsen. Foto: Jonatan Nothlev/Tinderbox.